پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251146
۴۰ هزار فرصت شغلي تا پايان سال آينده ايجاد مي‌شود
تاریخ انتشار : 1400/09/20 09:57:27
نمایش : 1185
عبدالملکي با بيان اينکه ۴۰ هزار فرصت شغلي تا پايان سال آينده ايجاد مي شود، گفت: لازم است به کاهش نرخ رشد جميعت در استان توجه شود چرا که به کمتر از يک درصد رسيده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از سفيرافلاک، حجت الله عبدالملکي امشب در جلسه شوراي اداري لرستان، اظهار داشت: لرستان ۱٫۹ ميليون نفر جميعت دارد و۱۲ درصد نرخ بيکاري اين استان مي باشد که نرخ بيکاري در جوانها بيشتر است به طوري که ۲۰ درصد جوانان استان بيکار بوده و در مجموع ۸۷ هزار نفر در اين استان بيکار هستند.

وي افزود: پنج گروه را در بحث بيکاري، مخاطب قرار داديم يک گروه ۸۷ هزار نفر هستند، گروهي در اينها نيست نااميدان از کار، گروهي که اشتغال غير رسمي با درآمد کم دارند که در مجموع با اين احتساب به  200 هزار نفر مي رسد.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي تصريح کرد: آنچه در نظر گرفتيم اين است که تا پايان سال آينده ۴۰ هزار فرصت شغلي ايجاد شود و اگر مديران خوب عمل کنند اين عدد را تا ۶۰ هزار نفر افزايش دهيم البته دو راهبرد اساسي در اشتغال که يکي پيگيري فعال سازي واحدهاي تعطيل و نيمه تعطيل و نيمه ساخته است.

وي بيان کرد: ۴۰۰ واحد سنگبري در استان داريم و با توجه به معادن اين استان اما تعطيل هستند و اينها جزء برنامه است و دومين راهبرد تمرکز بر صنايع تکميلي کشاورزي و دستي است.

عبدالملکي عنوان کرد: کمربندي شهر دورود نياز است چون تردد بالاست، بيمارستان نيمه کاره و سيستم تصفيه آب هم بايد مورد توجه باشد، همچنين در دورود دو پروژه داريم که فاز چهارم سيمان دورود که قول گرفتيم تامين مالي شود و کارخانه صنعتي مشکلش اين است که سهامدار خارج از کشور است و کارخانه آماده استارت است که پيگيري مي شود.

وي بيان کرد: در شهرستان ازنا اگر دو هزار و ۸۰۰ هکتار زمين در اين منطقه زير آب رود و آبياري شود مي تواند از مهاجرت جلوگيري کند.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به نرخ جمعيت در استان گفت: لازم است که به کاهش نرخ رشد جميعت در استان توجه شود چرا که به کمتر از يک درصد رسيده و ما به قوم لر احتيارج داريم و بايد جمعيت افزايش يابد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html